Alimentație

Cum combinăm corect alimentele la o masă?

Cum combinăm corect alimentele la o masă - revistamargot.ro

Maniera în care alegi să combini alimentele este deosebit de importantă pentru buna funcționare a organismului tău.

Există numeroase consecințe ale asocierilor nereușite în alimentație. Încetinirea digestiei, epuizarea energetică, alergiile alimentare, depunerea grăsimii în exces sau diversele boli ale tractului digestiv sunt câteva dintre acestea.

Iată o serie de reguli clare şi foarte ușor de aplicat în ceea ce privește combinarea eficientă a alimentelor:

– Un pahar cu apă pe stomacul gol te hidratează şi te ajută să elimini toxinele şi deșeurile care se acumulează în timpul perioadei de repaus.

– Consumă lichidele cu 30 de minute înainte de masă şi la un interval de o oră după masă. Astfel, îi vei permite organismului să beneficieze de un proces de digestie normal.

– Fructele se digeră cel mai bine pe stomacul gol. Acestea se împart în 3 categorii: fructe dulci (banane, curmale, smochine, struguri, kaki, papaya); fructe sub-acide (mere, cireșe, vișine, nectarine, fructe de pădure, prune, pere) şi fructe acide (lămâi, limes, grapefruit, portocale, ananas, kiwi, rodii). Este indicat să combini fructe care fac parte din aceeași categorie. Pepenii sunt o categorie aparte şi trebuie să îi consumi întotdeauna separat.

– Proteinele şi carbohidrații nu trebuie să le combini niciodată pentru că îngreunează semnificativ digestia. Este recomandat să eviți să consumi carne, peşte, lactate, ouă, nuci migdale, caju, tofu, avocado, ciuperci, legume, semințe împreună cu alimente bogate în amidon şi carbohidrați – pâine, paste, cartofi, orez.

De asemenea, nu amesteca la aceeași masă alimente care aparțin aceleiași categorii ( de exemplu, peşte cu lactate, pâine cu cartofi).

– Alimentele bogate în carbohidrați şi amidon asociază-le cu frunze verzi şi legume de toate tipurile.

Carnea combin-o cu legume cu frunze verzi, sparanghel, broccoli, morcovi, varză, țelină, conopidă, castraveți, dovlecei sau sfeclă.

– Grăsimile – uleiul, untul, smântâna – consumă-le cu alimente ce conțin amidon şi cu legume verzi.

Încearcă să respecți aceste principii pentru a avea grijă de sănătatea ta şi a familiei tale.

Combinând corect alimentele, te vei simți mereu în formă şi vei avea un tonus de invidiat.

Distribuie:
Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.