Educație

Educația copiilor – perspectiva Izabelei Marinescu, fondator after&before school

Educația copiilor - perspectiva Izabelei Caragea, fondator after&before school - RevistaMargot.ro

Pe site-ul Izabelei Marinescu putem descoperi că aceasta este Senior Consultant pe probleme de comunicare și imagine, Inspirational Speaker, jurnalist (fost prezentator TV), formator și consilier pentru dezvoltare personală.

Aflăm de asemenea că Izabela este mama a doi băieți și fondatoare a clubului Elefănțelul curios, dedicat copiilor, dar și și îndrumător-coordonator al unor cursuri pentru cei mici.

Întreaga experiență acumulată de Izabela de-a lungul timpului ne demonstrează multiplele veleități pe care trebuie să le dețină o persoană care își asumă rolul de a iniția un proiect educativ destinat copiilor.

Aflăm azi de la Izabela ce înseamnă să fii fondatorul unui club pentru copii și care este perspectiva sa asupra educației.

Revista Margot: La doi ani după naștere ai decis să înființezi un loc de joacă și afterschool, Elefănțelul curios, pentru a-i oferi celui mic un spațiu plăcut în care să fie educat. Un loc pe care nu-l aveați în apropierea casei voastre. Poate tocmai pentru că ai transpus în acest spațiu toate lucrurile pe care ți le doreai pentru copilul tău, el a fost unul apreciat. Ce imbold ți-a oferit maternitatea pentru desfășurarea acestui proiect?

Izabela: Până la 26 de ani, nu am știut cum este să ai birou. Deși lucrez cu acte-n regulă de pe la 19 ani. M-am format ca om de presă; dar mi-am alcătuit un CV complex din mai multe domenii. Pentru a acumula cât mai multă experiență și a intra în contact cu diverse categorii de public/clienți/colaboratori.

Este adevărat, când am devenit mamă pentru prima oară, s-au activat multe sentimente și nevoi pe care nici nu bănuiam până atunci că le-aș avea. Așa a apărut și nevoia de a petrece cât mai mult timp cu copilul meu. De a nu rata momente importante din evoluția lui.

Nu am creat Elefănțelul curios pentru el, ci împreună cu el! Căci sunt convinsă că există multe locuri care oferă servicii extraordinare pentru copii.

Și apoi, mă bucur să fac lucruri din care mă hrănesc și eu sufletește; fără a-i împovăra pe copii cu sacrificiile făcute pentru ei.

Mi-am dorit după naștere să am în continuare activitate și în afara treburilor casnice; dar nu am rezistat la birou decât câteva săptămâni, chiar și cu un program flexibil.

N-am visat eu mult la partea adultă a vieții mele, dar pe listă se aflau sigur următoarele: să mă implic cât pot de mult în creșterea și educația copiilor mei și să am cât mai mulți copii în preajmă. Astfel, ideea creării unui loc de joacă a venit firesc.

Nevoia zonei în care activam ne-a condus apoi către nișa de afterschool. Am creat un loc primitor pentru toți copiii; conștientă fiind că cei care vin la noi aveau să-și petreacă la club cea mai mare parte din zi. Și trebuia să-i facem să se simtă ca acasă. Consultantul din umbră a fost dintodeauna băiatul meu cel mare, încă de la alegerea spațiului și până de curând, modelând programul și activitățile, în funcție de ritmul lui și al prietenilor lui de la after.

Revista Margot: În urma experienței tale ca fondator și fost posesor de afterschool, care crezi că sunt hibele învățământului românesc? De ce dificultăți te-ai izbit?

Izabela: Activitatea cluburilor de tipul after & before school este clar îngreunată de multitudinea de manuale!

Nu mai vorbim că numai anul acesta, de exemplu, editurile și cărțile agreate au fost anunțate aproape de finele primului semestru!

Degeaba m-am străduit eu să asigur cadru didactic specializat pe o anumită categorie de vârstă, când adunam copiii de la cel puțin zece școli din sector!

Când venea programul de teme, fiecare începea pe limba lui.

Este foarte dificil pentru un învățător/profesor să acorde atenție și concentrare în două-trei ore, împărțit fiind între diverse stiluri și manuale. Și câteodată da, unii învățători de la școală exagerează cu temele.

Am observat elevi foarte buni care, deși nu merg nici măcar la baie în timpul celor două-trei ore acordate lucrului individual la Club, ajutați și de cadrele didactice desemnate, nu fac față volumului imens de teme pentru acasă.

Sunt în favoarea exercițiilor pentru acasă, chiar și în vacanțe, dar să nu uităm, dragi învățători, să trecem prin filtrul lor viteza de lucru și capacitatea de concentrare!

În caz că am uitat, vă reamintesc că generația noastră (cei ajunși în jur de 40 de ani acum) făcea bastonașe la 7 ani, iar acum cei mici citesc cursiv, scriu propoziții întregi și fac socoteli cu trecere peste ordin la finele clasei pregătitoare.

Da, evoluăm și timpul pare că se scurge mai repede zilnic, dar parcă le cerem din ce în ce mai multe copiilor noștri, la vârste prea fragede, uitând de activitatea principală care definește copilaria – JOACA și JOCUL.

Ah, și ar mai fi ceva! Eu aș introduce în programa școlară Cercul de lectură.

Educația copiilor - perspectiva Izabelei Marinescu, fondator after&before school - RevistaMargot.ro

Veselie și voie bună, în rândul „elefănțeilor” curioși

Revista Margot: Consideri că before&after school-urile reușesc să suplinească lacunele școlii de stat? În ce fel?

Izabela: Noi avem copiii înscriși în învățământul de stat. Atât la grădiniță, cât și la școală. Școlile private nu m-au convins, pentru a găsi o justificare a costurilor, câteodată extrem de ridicate.

Eu însămi obișnuiam să invit părinții să investească în educația copiilor și să-i pregătească pentru viață! Dar asta nu înseamnă că aș recomanda o unitate de învățământ în care să primeze aspectul extrem de colorat și încărcat, dotat și utilat cu cele mai noi modele, cu doar câțiva copii în clasă, cărora li se promite libertate totală și brațe deschise la cea mai mică problemă.

Pentru maturizarea copilului, pentru a-i da voie să iasă din cuib și să zboare pe cont propriu, consider că este nevoie și de experiența învățământului de masă. Cu tot cu competiție, reguli și frustrări.

Pe zona de after & before school, cred însă că merită investiția. Mai ales dacă școala nu oferă continuitatea cadrului didactic si după orele de curs. Dacă nu există o masă caldă. Dacă elevii sunt nevoiți să stea în aceleași bănci/scaune până seara târziu. Dacă nu există spațiu de joacă și de relaxare. Dacă nu există posibilitatea efectuării unor activități extracurriculare, cred cu tărie că merită efortul de a înscrie copilul într-un program privat de genul Școală după școală.

Revista Margot: Cum face față o familie de nivel mediu nevoilor lunare ale educației copilului?

Izabela: Dacă vorbim despre un singur copil, lucrurile cred că se pot așeza destul de bine.

Dar am avut la afterschool familii cu doi copii înscriși, iar la final de lună, la momentul plății, suma era destul de consistentă.

Să nu uităm că educația copilului nu înseamnă doar ghiozdanul și cele necesare să îl încărcăm pentru a doua zi; ci și o limbă străină, un sport, un club de socializare și/sau consolidare a cunoștințelor generale.

Chiar și serbările și sărbătorile de peste an se află tot pe lista cheltuielilor din sfera de educație (școală, grădiniță, after&before school).

Nu sunt mofturi sau chestiuni opționale toate cele enumerate mai sus. Dar mai degrabă un firesc al zilelor noastre, pe care trebuie să-l susținem pentru a-i integra pe copii în mediile sociale corespunzătoare vârstei lor.

Educația copiilor - perspectiva Izabelei Marinescu, fondator after&before school - RevistaMargot.ro

La Elefănțelul curios, miercurea e zi de joacă

Click pe numărul 2 pentru continuarea articolului

1 2
Distribuie:
Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.