Tatăl Noriei

Cu toddlerul în camping – Ce iei cu tine!

Cu toddlerul în camping - Ce iei cu tine! - RevistaMargot.ro

Când Noria avea 1 an și 4 luni, am mers pentru prima oară cu cortul. Am stat într-unul dintre multele campinguri pe care le poți găsi în Grecia, în Halkidiki. Dar până să ajungem acolo, trebuia să ne facem pregătirile logistice: cort, saltele, pompă de umflat, masă și scaune de camping.

Una dintre pasiunile mele este gătitul, așa că nu putea să lipsească un mobilier de bucătărie pentru gătit în aer liber, butelie de gaz & Primus, prelungitor, oală electrică pentru încălzit apă. Apa caldă o foloseam la cele câteva ceaiuri și cafele zilnice. De asemenea poți fierbe apă pentru a o turna direct peste mâncare, economisind astfel consumul de gaz din butelie. Vasele de camping sunt obligatorii în bagaj. Am avut și alimente ușor de gătit (paste, cous-cous, quinoa, mălai, orez, linte, năut la conservă etc ).

Pentru a spala vasele ai nevoie de detergent de vase, burete și o lădiță în care să transporți totul, ca să nu faci câteva drumuri până la zona de chiuvete.

Ar mai fi util un bidon mare de plastic, cu care să va spălați pe mâini sau să mai clătiți un vas, fără să mergeți prea mult la baie.

În fața cortului ne-am asamblat o zonă de lounge și chill. Am avut cu noi un hamac, felinar, lumânări, o mini-piscină pentru Noria.

La intrarea în cort am pus rogojini ca să nu intrăm cu frunzele în cort și să putem mătura mai ușor.

Pentru depozitare am avut un coș de plasă pentru haine curate/murdare, lădițe; cutii de plastic sau de carton etc. Vor prinde foarte bine la fața locului, pentru organizarea lucrurilor pe categorii.

Noria începuse să meargă pe o bicicletă mică fără pedale, așa că am avut-o la noi, împreună cu câteva jucării și cărți de povești. Nu are rost să cărați după voi prea multe, deoarece în camping copiii pot găsi diverse obiecte din natură cu care se joacă și improvizează.

Când mergeți în camping să nu uitați că stați în natură, așa că nu ar trebui să vă lipsească din trusă balsamul pentru mușcături, spray de țânțari, uleiuri esențiale pe care le puteți împrăștia puțin pe intrarea cortului ca să nu mai intre insectele. Am avut la noi și trusa medicală, deși nu am folosit-o. Plus loțiuni de soare, șapcă și ochelari de soare.

Locul de campat este foarte important.

Vara este de preferat să căutați un loc la umbră, mai ales la ora prânzului. Spațiul unde este așezat cortul trebuie să fie plat, să puteți dormi liniștiți și să nu o luați la vale noaptea în somn, cum s-ar putea întâmpla dacă este pus în pantă.

Este de preferat să stați cât mai aproapre de zona de dușuri, toalete și de zona de gătit. Dacă vreți liniște seara, trebuie evitată camparea lângă o cafenea sau restaurant, deoarece este posibil ca în unele nopți să nu vă puteți odihni.

Poate vă întrebați dacă merită tot acest efort de a merge în camping. O să vă mărturisesc că da!

Pe lângă faptul că părinții pot sta mult mai liniștiți atunci când merg într-o vacanță la cort, copilul poate avea mai multă libertate de explorare, de joacă în natură și stat cât mai mult afară în aer liber.

Încercați să alegeți un camping mai mic, astfel încât să nu fie multe mașini care circulă de colo-colo.  Unde am mers noi, șoferii erau foarte atenți la copiii care alergau pe străduțele și aleile din camping. Ne-am relaxat și am lăsat-o pe Noria să exploreze cât mai mult în aer liber, deoarece acasă nu avea această ocazia, pentru că stăm la bloc.

Pentru noi, faptul că am stat în natură, nu a fost decât un motiv de bucurie. Ne-am super încărcat bateriile cu energie de la natură.

Seara, înainte de culcare apăreau și greierii care ne încântau urechile cu cântecele lor minunate. Adormeam toți trei liniștiți. Poate că unele persoane se simt stresate de zgomotul acela omniprezent de greieri, însă pe noi ne relaxa foarte tare.

Noria se simțea bine când se trezea dimineața și ieșea în fața cortului la joacă. De la o zi la alta descoperea mai multe elemente ale naturii, forme noi, texturi diferite. A observat insecte și animale. Era foarte fericită să stea 24 de ore din 24 în natură.

Într-o zi când a plecat în explorare s-a întâlnit pe drum cu o broscuță țestoasă. Nu cred că va imaginați cât de fericită a fost Noria că a găsit broscuța și a putut pune mâna pe carapacea ei. La un hotel nu ar fi avut această bucurie de a găsi broscuța în mediul ei natural. Insectelor din zona cortului le-a făcut căsuțe. Îi plăcea foarte mult să construiască și să facă căsuțe din bețe și frunze.

Dacă bătea vântul noaptea și se stricau căsuțele, a doua zi acestea erau refăcute imediat de Noria. Cele trei săptămâni de stat la cort în natură i-au oferit șansa de a explora în voie (avea 1 an și 4 luni). A prins încredere în sine, și-a dezvoltat motricitatea, atenția și grijă față de natură, valoare pe care încercăm să i-o cultivăm în continuare.

Photo: Sergey Novikov/Shutterstock

Distribuie:
Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.